МІСЬКИЙ ЕЛЕКТРИЧНИЙ ТРАНСПОРТ
Діяльність в підгалузі міського електричного транспорту здійснюють два підрозділи інституту:
─ відділ міського електричного транспорту (далі відділ МЕТ);
─ науково – випробувальний центр «Міський електричний транспорт» (далі НВЦ МЕТ).
Відділ МІСЬКИЙ ЕЛЕКТРИЧНИЙ ТРАСПОРТ
Відділ МЕТ організований і функціонує для виконання науково-дослідних робіт в області експлуатації об’єктів міського електротранспорту і здійснює види економічної діяльності за кодами 73.10.2, 74.30.0, 74.20.1 згідно з ДК 009.
Відділ МЕТ виконує пошукові, прикладні дослідження в галузі міського електричного транспорту згідно з такими стандартами:
- ДСТУ 3973 та ДСТУ 1.2, ДСТУ 1.5, ДСТУ 3008, у разі виконання науково – дослідних робіт;
- ДСТУ 3974, у разі виконання дослідно – конструкторських та дослідно – технологічних робіт;
- проектних робіт – згідно з ДБН 360, ДБН В.2.3-18.
Основними завданнями, що визначають зміст і характер науково – дослідних робіт у галузі міського електричного транспорту які виконує відділ МЕТ є створення наукових та науково – технічних обґрунтувань на базі досліджень для прийняття рішень стосовно:
- використання наукових та науково – експериментальних досягнень під час створення нової продукції, об’єктів чи їх модернізації;
- виконання дослідно – конструкторських чи дослідно – технологічних робіт;
- розроблення стандартів, проектів настановних, нормативних і прогнозно – аналітичних документів, що мають коди 01, 03; 13, 17, 21, 23, 25, 29,31, 35, 43, 45, 91, 93 згідно з ДК 004;
- доцільності виконання подальших досліджень і розробок чи їх припинення як таких, що не мають перспективи.
Відділ МЕТ електричного транспорту надає послуги з виконання робіт згідно з договорами між замовником та виконавцем або за власною ініціативою.
Відділ співпрацює з центральними органами виконавчої влади та організаціями та підприємствами , а саме::
─ з центральним органами державної влади з питань житлово-комунального господарства, будівництва, транспорту, надзвичайних ситуацій, охорони здоров’я, освіти;
─ виробниками рухомого складу міського електричного транспорту: ХК Луганськтепловоз (м.Луганськ), КБ «Південе» (м.Дніпропетровськ, ВО ПМЗ (м.Дніпропетровськ), ЗКТ «ЛАЗ» (м.Львів), СП «Татра Юг» (м.Одеса), АНТК АНТОНОВ (м.Київ), Торговий дім «Літан» (м.Дніпропетровськ», «Вагонмаш» (Росія, м.Санк-Петербург), Усть-Катавський вагонобудівний завод (Росія, м.Усть Катав), ЧКД «Прага» (Чехія).
─ експлуатаційними та ремонтними підприємствами міського електричного транспорту КП «Київпастранс», ЗАО КЗЕТ (м.Київ), КП ВАРЗ (м.Харків). Тролейбусне депо № 3 м Харкова, Салтівське трамвайне депо м Харкова, КП «Вінницьке ТТУ», МКП «Дніпропетровський електротранспорт», КПП «Донелектроавтотранс», КП «Єнакіївське ТТУ», КП «Швидкісний трамвай» (м. Кривий Ріг), КРВП «Кримтролейбус», МКП «Лугансьелектротранс», КП «Львівелектротранс», Підприємство «Миколаївелектротранс», КП «Рівнелектротранс», КП «Северодонецьке Тру», КП «Електроавтотранс» (м.Суми), КП «Тернопільелектротранс», МКП «Херсонелектротранс», КП «Черкасиелектротранс» та інш.
─ провідними навчальними закладами України – Харківська національна академія міського господарства, Національний транспортний університет (м.Київ), Національний технічний університет «КПІ» (м.Київ), Академія муніципального управління (м.Київ).
Фахівці відділу МЕТ транспорту входять до складу:
─ Технічного комітету ТК-80 «Дорожні транспортні засоби», що функціонує у головному інституті ЦОВВ з питань транспорту УкрАвтотрансНДІпроект (м. Київ).
─ Технічного комітету ТК -83 «Вагони», що функціонує у головному інституті ЦООВ з питань промислової політики – УкрНДІВ (м. Кременчук).
─ Міжнародної організації громадського транспорту (МСОТ)
─ Корпорації підприємств міського електротранспорту України «Укрелектротранс».
─ Міжрегіональної асоціації підприємств міського електричного транспорту (МАТ ГЭТ).
Згідно завдань підприємств, що розробляють новий рухомий склад для міського електричного транспорту відділом виконувалися роботи з розроблення технічних завдань, технічних умов чи їх експертування.
Згідно завдань підприємств експлуатаційних та ремонтних міського електричного транспорту відділом електричного транспорту були виконані роботи з розроблення :
– технічних засобів діагностування технічного стану рухомого складу;
– програмних засобів для ведення обліку та аналізу експлуатаційної діяльності міського електричного транспорту;
– систем контролювання руху трамвайних вагонів та тролейбусів;
– обстеження технічного стану об’єктів міського електричного транспорту.
У відділі проходять навчання, переддипломну практику, та дипломне проектування, а також магістерські роботи студенти таких провідних вузів: харківська національна академія міського господарства, національний транспортний університет, академія муніципального управління.
Науково – випробувальний центр «МІСЬКИЙ ЕЛЕКТРИЧНИЙ ТРАНСПОРТ»
На виконання Державної «Програми створення й освоєння серійного виробництва вітчизняного рухомого складу тролейбуса (розпорядження Кабінету Міністрів України від 3.02.1992 р, № 66-Р) в ДП “НДКТІ МГ” вперше в Україні був створений науково-випробувальний центр «Міський електричний транспорт» (НВЦ МЕТ).
НВЦ МЕТ надає послуги з технічних випробувань та аналізу за кодом 74.30.1 згідно з ДК 016.
З 1994 року НВЦ МЕТ виконує випробування рухомого складу міського електротранспорту вітчизняного та іноземного виробництва.
З 1996 року НВЦ МЕТ був акредитований при Держстандарті України в системі сертифікації УкрСЕПРО.
У 2000 році НВЦ МЕТ був повторно акредитований (атестат акредитації № UA 6.001.Н.728), а з 2004 року термін акредитації було подовжено (Наказ НААУ від 13.02.2004 р, № 113).
З 2007 року НВЦ МЕТ був атестований в Держспоживстандарті України (Свідоцтво про атестацію № ПТ-085/07, чинне до 1.04.2010 р, та Свідоцтво про атестацію № ПТ-070/10, чинне до 8.03.2013 р).
З 2011 року НВЦ МЕТ акредитований в Національному агентстві з акредитації України, атестат акредитації № 2Н1044, дійсний до 2.06.2014 року (див.додаток А). Галузь акредитації НВЦ МЕТ (див.додаток Б) дає право на роботи з сертифікаційних випробувань на відповідність трамвайних вагонів та тролейбусів вимогам таких національних стандартів, що стосуються трамвайних вагонів і тролейбусів, а саме: ДСТУ 4070, ДСТУ 4798, ДСТУ 4224, ДСТУ 4799, ДСТУ 4876, ДСТУ 4905, а також міжнародним стандартам ДСТУ UN/ECE R 13, ДСТУ UN/ECE R 36, ДСТУ UN/ECE R 51, ДСТУ UN/ECE R 48 ДСТУ UN/ECE R 79 та інш.
За час діяльності НВЦ МЕТ виконав випробування вітчизняних та іноземних зразків рухомого складу відповідно до таблиць 1, 2, а також складових частин та об’єктів міського електричного транспорту відповідно до таблиці 3
Таблиця 1 – Тролейбуси
Тип | Стан
(Н/БК) |
Країна
виробник |
Види випробувань | |||
Попередні | Приймальні | Контрольні | Сертифікаціні | |||
ЮМЗ-Т1 | Н | Україна | + | + | ||
ЮМЗ-Т2 | Н | Україна | + | + | ||
ЮМЗ-Т2-09 (горный) | Н | Україна | + | + | ||
ЮМЗ Е186 | Н | Україна | + | + | ||
ЛАЗ-52522 | Н | Україна | + | + | + | |
К12.01 | Н | Україна | + | + | ||
К12.03 | Н | Україна | + | + | + | |
К12.04 | Н | Україна | + | + | + | |
К12.05 | Н | Україна | + | + | ||
Škoda 14TrM | Н | Чехія | + | |||
Škoda 14Tr-02 б/у | БК | Чехія | + | |||
ЛАЗ Е183 | Н | Україна | + | |||
Богдан Е231 | Н | Україна | + | |||
Богдан Т501.10 | Н | Україна | + | |||
Богдан Т601.11 | Н | Україна | + | |||
Богдан Т701.10 | Н | Україна | + | |||
Богдан Т701.15 | Н | Україна | + | |||
Богдан Т801.10 | Н | Україна | + | |||
Богдан Т901.10 | Н | Україна | + | |||
Дніпро Е187 | Н | Росія Україна | + | + | ||
Зиу-682 для Вінниці | Н | Росія Україна | + | |||
Тролза 5265 «Мегаполіс» | Н | Росія | + |
Примітка Н – новий транспортний засіб. БК – транспортний засіб, що перебував в експлуатуванні за межами України. «+» – випробування що були виконані
Таблиця 2 – Трамвайні вагони
Тип |
Стан (Н/БК) |
Країна виробник |
Види випробувань |
|||
Попе- |
редніПрий-
мальніКвалі-
фікаційніКонт-
рольніЛТ10НУкраїна++ Т3МНУкраїна + К1НУкраїна++ К1М8НУкраїна++ К3R-NНУкраїна++ Т3БКЧехія –Україна + Т3 ВПАНУкраїна++ Ве4/4;БКШвейцарія +Ве4/6БКШвейцарія +Т3ДБКНімеччина +Т4ДБКЧехія +КТ 4БКЧехія +КТ 4ДБКЧехія +71-154М-КНРосія-Україна + 71-153НРосія + 71-623НРосія +
Таблиця 3 – Складові рухомого кладу та об’єкти
Назва складової чи об’єкту |
Тип |
Країна |
виробникПопе-
редніПрий-
мальніСерти-
фікацініПеретворювач статичний
ПС5/28,5
Україна
+
+
Перетворювач
статичний
ИПТ 820/28-160
Україна
+
+
Перетворювач
статичний
БЖС 550/28-145
Україна
+
+
Прилад контролю
стрму витоку
УКЭТ5
Україна
+
+
Накладка гальмівна трамвайна
НТ-ПР-001.00
Україна
+
+
Накладка гальмівна трамвайна
РТ-818-НТ-БЦ-001-Ф6-337
Україна
+
+
Накладка гальмівна трамвайна
ТК-01.00.000
Україна
+
+
Накладка гальмівна трамвайна
НТ-БЕ-001.00
Україна
+
+
Мост ведучих коліс тролейбуса
МВ 92.00.000
Україна
+
+
Перевод стрілочний трамвайний
JNT1 DT3
Чехія
+
+
+